Followers

29 December, 2010

1st time naik KTM

dulo dulo
untuk makluman kekawan
ini adalah pertama kali
aku naik keretapi berkuasa Diesel ini
setelah berumur 34 tahun

hentian kuala krau
pukul 9am aku dah terpacak di KTM Kuala Krau
hajat dihati nak naik keretapi
dari Kuala krau ke Kuala Lipis
tiket
 tapi disebabkan
keretapi ke K.Lipis pukul 0100 ptg
dan paling awal ke Mentakab pukul 9.36am
maka jarak terhampirlah yang aku pilih



keretapi sampai
tepat 9.45am
keretapi impiankun sampai
tanpa berlengah
ku menaikinya dengan penuh kebanggaan
('',)
tak ramai orang
 tiada penumpang sangat rupanya
kemungkinan bukan hujung minggu
ataupun bukan cuti sekolah

tak berubah
 sampai ke mentekab pukul 10.15am
terus menuju bandar
saje jalan jalan tanpa arah


segelas Milo Ais
 berhenti di kedai makan
minum segelas milo ais
untuk tunggu pukul 11.25
keretapi dari mentekab ke Kuala Lipis

alhamduliLLAH
tercapai impian yang 199
ada lagi 198 impian nak dibuat
ada masa, diizinkan ALLAH
akan kulaksanakan
..
.
habiss

4 comments:

zik said...

naik ktm yang ke seremban pernah... yang jauh2 tuh tak pernah..

azman JINKAMEN said...

zik
ktm komuter ke atau yang pakai lokomotif? saya memang teringin dari kecik nak naik yang pakai kepala lokomotif nih...dekat KL selalu naik Komuter, LRT, STAR, PUTRA dan monorel :)

azzey said...

jinkamen: saya dh lama x naik keretapi..hu3....

jinkamen said...

azzey
best ooo naik keretapi tuh..plan cuti tahun depan nak gi jalan jauh jauh sket naik keretapi nih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...