Followers

26 December, 2010

bowling @ Monterez Golf & Country Club

teringat dulu dulu masa kat kampung@jengka
banyak sangat jenis permainan berbudak
.
..
ada permainan kene keluarkan duit (untuk beli brg)
macam guli, gasing, getah gelang, gambar (kad) dll 
ada yang tak payah keluarkan duit
macam main perpatung,sembunyi2, polis sentri, pukul berapa datuk rimau dll
dan ada permainanan yang menggunakan benda yang ada disekeliling
macam main baling tin ngan selipar atau bola
takpun..
main baling selipor (yang dipakai permain)
rasanya, bebudak sekarang tak tau games ni
kalau taupun secara teori jek
bukan pratikal


untuk mengimbau kenangan lalu tuh
lalu, petang tadi 
aku pun pergilah main bowling
di
Monterez Golf & Country Club
(boleh tak guna alasan diatas) 

('__')


boling kat sini baru bukak
tak silap aku
bulan oktober 2010 (agaknye)


ramai jugak yang datang
ada yang datang berkumpulan
ada yang datang sekeluarga
ada yang datang sorang-sorang


rm6.50 satu games pada hari cuti
hari biasa rasanya lagi murah
apa pun
best gak main sesekali
takleh sokmo

4 comments:

Jejaka Desa said...

Betul sangat dah ke ranto nye ter.Bowling ter orang sekarang main.Kite dulu main tuju tin yang menjadi idea permainan bowling.Tak betul ke gitu.

jinkamen said...

JD
koi setuju dengan aok..koi rasa sebab tu ler mereka-mereka ini adakah boling, pasal orang2 kaya dahulu terliur melihatkan orang2 kampung bermain tuju tin tapi tokleh main disebabkan darajat dia tinggi...hehehe

NUR AIN AZMAN said...

Assalamualaikum.

Wah, i love bowling!

Suker sgt men bowling ni taw. huhu



p/s : jom tgk sini [http://officialaenlicious.blogspot.com/2010/12/pagi-pagi-dah-buat-aku-bengang.html]

jinkamen said...

wa alaikum mussalam NUR AIN AZMAN

mesti tetiap minggu keluar main boling kan,,,ada member best laa..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...