Followers

26 December, 2010

hari ini hari Ahad

pagi tadi
pergi ke seremban sebab
menghadiri jemputan kenduri sedara
yang menyambut menantu
untuk anak lelakinya yang bongsu


perjalanan ke sana memang rumit sikit
maklum la jarang ke sana
nasib baik pakai GPS kalau tidak sesat barat la
ramai gak tetamu yang sesat kerana nama jalannya yang unik

selesai majlis tersebut
terus balik ke KL
didapati jalan ke arah KL
jem teruk
mungkin penangan bolasepak malam ni
teringat entry bloggers Jejaka Desa
pasal Nilai 3 ni
aku pun singgah la ke situ
sebab dah kebetulan lalu...
tak tambah duit tol pun :)


sesampai ke Nilai 3 
banyak dah berubah
almaklumlah dah 4 tahun tak pergi ke sini

banyak kedai dah bertambah
ibarat cendawan selepas hujan 
bersusun susun kedai menjual pelbagai macam jualan

dari jualan seramik ke jualan kain baju


dari pakaian sampai  la 
ke barangan mainan bebudak

diskaun 70% pon ada..
tapi aku taktau apa yang disalenya
tapi kebanyakan jual bantal kekabu
dan leche jek


orang yang membeli pun ramai
sampaikan parking kereta tak mencukupi

dan paling banyak 
yang datang ke sini adalah
ibu bapa yang membeli keperluan
peralatan sekolah anak anak diorang 


banyak terdapat alatan dan barangan sekolah
terutama beg sekolah dengan harga murah
tapi hati-hatilah 
sebab yang aku nampak
barangan tersebut murah kerana kualiti dia kurang
mungkin boleh pakai 3-4 bulan jekk

..
.
selepas puas window shopping
aku pun balik rumah
untuk 
update blog
('',)

5 comments:

relevan said...

Selamat pengantin baru kepada yang berkahwin tu..

kakcik said...

Kalau kakcik ke Nilai 3 ni, silap2 kakcik duduk dalam kereta je... tak larat nak jalan! :)

jinkamen said...

en releven,
terima kasih...koi bukan taknak tulis namanye,ketnye koi lupe nama penuh dia..koi panggil dia ayiel jek ..hehehe

kakcik
betul kakcik..saya pun berpinar mata kat situ..banyak sangat kedainye..dah la panas..tapi kalau ada tujuan rasanya OK kot..:)

zik said...

aku punya cerita agak sedih gakla... 25 haribulan kawan aku kahwin.. kat johor.. so aku bertolak dari kl ke muar... bocor dua kali... (naik motor) ... adoi.. dah pulak tuh.. kena langgar dengan kancil..tak da pape.. punya pedal bengkok... dah kena rm6.. bocor rm 10+rm8= rm24 melayang satu hari.. .. pastu pulak sampai melaka.. hujan... aku stop.. tak sempat nak ke rumah member aku... dah agak petang.. sorry panjang lah pulak komen..hehe

tahniah kepada yang baru kahwin tuh.. moge berbahagia..

jinkamen said...

zik
thanx sudi kongsikat sini..
aku dulu pun pernah jadi macam tu ..terus balik rumah esoknye ganti rim sport..pastu pakai 2 tahun tak pernah pancit doh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...