Followers

22 December, 2010

hari ini Hujan lagi

hari ini hujan lagi
tapi aku sempat berhenti
kat sebuah kedai mamak

hujan lebat
sebaik aku melabuhkan punggung ke kerusi
hujan turun dengan lebatnya

pelanggan mamak
ramailah orang berlindung di kedai mamak
sambil berlindung semestinya kene teh tarik
ngan makan roti canai
habis sudah
aku pun tidak ketinggalah
untuk mengkayakan mamak ni
sesudah makan
sambil menunggu hujan berhenti
aku saksikan proses membuat 
ayam tandori
oleh mamak 


ayam merah
 persis seorang wartawan majalah masakan/makanan
aku mendekati mamak tersebut
aku menebual lelaki tersebut
mengenai ramuan ayam tadoori ini
ini macam
disebabkan hujan yang lebat
aku tak dengar sepatah apa pun apa yang dia cakap
cuma tangan dia saje yang menggayakan 
seolah aku orang upaya untuk mendengar
..
.
..
.
hujan berhenti
aku pun balik ke rumah
dengan selamat.
.
.
pastu updated blog nih
hehehehe

8 comments:

Idalara said...

Rasanya dah bertahun tk makan roti canai di kedai mamak..sebab kdai melayu pun dah ada roti canai yg sedap mcm kedai mamamk..

Jinkamen said...

idalara
betul betul betul...kedai melayu pon ada jual roti canai gak..saya pon ada peberet kedai roti canai melayu, tapi dia jual waktu pagi jek :)

jinkamen said...

JinKamen

Pengasas said...

Salam JinKamen,
Seronok la baca setiap posting tuan. Real dan realiti.
Posting yang tidak mendatangkan dosa. Tahniah.

jinkamen said...

w'salam tuan,
saya budak baru belajar..hehehe..apa yang ditulis adalah realiti kehidupan saya sendri.terima kasih sokongan tuan.

="www.worldxplo.blogspot.com"az man

cikceriacorner said...

masa ujan..perut pon lapau..best tgk makanan tu..lapau la plak..heheh

Jejaka Desa said...

Ujan2 ni pekene roti banjir la koi.

jinkamen said...

cikceriacorner
hehehe..selagi boleh makan, kita makan..tapi janganlah berlebih ye tak?

JD
roti banjir bestt gak waktu banjir bajir ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...