Followers

17 December, 2010

Kerja Luar: Gunung Raya langkawi

Kedudukannya di ketinggian  914.4 meter diatas paras laut
berbanding dengan gunung Mat Cincang (kereta kabel)  yang tingginya 700meter
Gunung Mat Cincang (700kaki)
Menggunakan kenderaan 4x4 
aku mendaki gunung Raya di langkawi
Hujan Lebat
keadaan hujan yang lebat pada tengahari menyebabkan keadaan yang tidak selesa kerana keadaan jalan yang licin dan permandangan yang terbatas dengan kabus yang tebal
Lembu Gunung
setelah 35 minit perjalanan kami pun sampai ke destinasi iatu puncak gunung raya.



Laluan


 Dalam 10 minit kemudian hujan pun berhenti,maka keadaan suasana pun kembali menjadi cerah dan terang...
maka terserlah lah keindahan alam semulajadi dari puncak gunung terbabit
Menara TM di sebelah D'Coconut Resort
kedudukan tempat ku bekerja adalah bersebelahan dengan D'Coconut Resort. Resort yang dibina di zaman mantan PM kita Tun Dr M dulu dikenali orang ramai sebagai 'Mini Parlimen' di langkawi


Menara D'coconut Hill Resort
kedudukan bangunan di puncak gunung ini, menjadikan pemadangan dari atas sebagai umpan untuk menginap di situ. tapi, hanya untuk yang berkemampuan saje lah..sebab rate untuk tido satu malam saje dari rm400 hingga rm1500 satu malam.


selepas selesai tugas, aku pun pergi laa meninjau di lokasi resort tersebut, disitu kami disapa dengan dua orang gadis pertugas di situ. menurut penyambut tetamu kat situ, ramai orang kurang tahu mengenai resort di puncak gunung berkenaan.
D'coconut Resort
 kami di jemput untuk naik ke tower resort berkenaan dengan bayaran rm10 termasuk minuman...tapi kitaorang nak cepat dan rasa rm10x4orang tu cukup untuk kitaorang makan di kaki gunung tersebut dengan pelbagai makanan

di Puncak gunung
selepas siap berposing atas gunung berketinggian 3000kaki ini, kami pun balik laa ..

2 comments:

AzMask said...

orang kebanyakkan boleh naik atas gunung ni ker?

jinkamen said...

orang kebanyakkan/orang kekurangan/orang awam/orang tak awam semua leh naik....tapi kene pakai kereta arr....

hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...