Followers

22 January, 2011

Duit Syiling punya hal

 dua tiga dalam minggu ni 
suratkhabar asyik keluar cerita pasal duit syiling 
yang dikutip oleh orang ramai dekat lebuhraya PLUS tempohari
memang tak eloklah sape sape yang ambil  duit orang
sape sape yang dah terambik elok lah pulangkan


nak jadikan satu cerita
semalam hari jumaat
aku pergi kerja macam biasa la
sebelum pergi kerja aku pun mengaut la duit syiling yang banyak 
diatas almari kasut tempat aku letak barang-barang aku punye

selepas sembahyang Jumaat di Masjid Jame' KL semalam
aku pun berhenti makan di sebuah gerai di Lebuh Ampang
selepas makan
tiba masa untuk membayar
RM6.50 encik..
(aku pun keluarkan duit syiling dari poketku,cukup cukup aku bayar RM6.50)
encik, ini duit highwayy kaaa..
(dalam hati)cilakaaaaa punye mamakkk

10 comments:

Cik Embun said...

mamak tnya soklan cepu cemas.... kih3~

SyUhAdA said...

haha..
bijak mamak tu..~

♥ manje ♥ said...

hehe sabar... cubaaan tu...
jnji Allah tau bukan awak antara mereka yg kutip duit tu (^_^) ~

cikceriacorner said...

hehehhe..sabau ek..ntah ape2 mamak tu..

lunaticg said...

Hahahahahahahaha....
Jadi bahan lawak plak kes duit syiling ni. Polis pun macam taknak buat siasatan jer, bukti bukan takde nak tangkap pencuri2 tu semua.

siti murni said...

kihkih...mesti mamak tu dah dapat syiling banyak kali tuh..hhihi...sabo aje lah...

Miecyber said...

Itu mamak tak bley itu macam cakap kalu...

Pramugari MAS mati disebabkan sindrom jet lag

azieazah said...

Hahaha... tak pasal-pasal kena sergah. Mujur tak merah padam muka termalu. Ye lah orang tak buat salah, takkan nak malu plak kan?

Mamak tu pun... bukan main lagi dia.. hahahah sambung gelak.

azieazah said...

Tapi kan... kami kat tempat kerja gelak gak pasal syiling ni.. sebab memang takkan ler ada yg nak pulangkan balik...

Mungkin sebab depa dah malu la, dah berapa hari, baru nak pulangkan? Kalu ikhlas baik, naper tak serah terus pada hari kejadian?

Betul tak? :)

Nur Ezzat said...

hahaha kelakar betul kejadian ni..
tapi dorang tak pikir ke pasal keselamatan dorang .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...