Followers

11 January, 2011

kerja Luar : JoHor

Bertolak dari rumah pukul 7.00 pagi
terus menuju ke selatan
kerana berjanji dengan pihak disana
untuk melakukan tugasan pada pukul 10.00 pagi
breakfast di RnR Alor Gajah
 Berhenti di RnR Alor Gajah
untuk memenuhi tangki minyak yang kosong
sebelum meneruskan perjalanan ke Senai
Airport Senai - google
Sampai ke Lapangan Terbang Antarabangsa Senai 
pada pukul 10.15
lebih 15minit kerana berhenti untuk membuang hajat
di RnR
hehehe
depan LTA senai

Lift Oldtime

dari tower

RnR Pagoh
 setelah selesai tugasan di LT Senai
Perjalanan diteruskan ke Melaka
 pukul 6pm dan berhenti di RnR Pagoh
untuk solat dan makan petang
menu roti jala
 perkena roti jala ngan teh tarik
beserta
pau kacang Rm1.20
Medan Ikan Bakar
 setelah check-in hotel di Bandar Melaka
keluar untuk ronda-ronda
dan mencari makan malam

ayam
 tanpa disedari
keretaku berhenti di sebuah medan selera ikan bakar
muara sg. duyung
Nasi Lemak 50sen RM1
 setelah memilih saiz dan jenis ikan
maka menunggulah...
aku memperabiskan 2 bungkus nasik lemak
sepanjang penungguan itu
heheheh
Kailan Ikan Masim

Sotong Goreng Tepung Pucat

Sirap dan teh tarik aku punyer

ikan terbakar

wif cicoh


Kemas Meja
 semasa makan
petugas-petugas di restoran ni mengemas meja,
sedangkan masih ada lagi customer
yang sedang makan di situ
seakan
macam nak halau orang makan jekk 

kemas meja siap
tengok jam  baru pukul 10.45
meja dah siap dkemaskan
mungkin diorang tutup awal

tengok DVD cuti cuti cinta
Takpun
nak memberi isyarat pada customer (yang baru sampai makanannya)
agar lepas makan terus balik
tapi pendapat aku la
ikhlas cakap
ikan bakar kat sini tak sesuai dengan tekak ku
tak sedap langsung....
mungkin tak singgah dah lepas ni kecuali ada orang belanja
sebab sudah dua kali ke sini
makanan tak best
dan
layanan tak  mesra alam
.
..
.
habis

8 comments:

Jejaka Desa said...

Kala jenih tak mesra alam dok nege,koi pun cabut cari kedei lain

kakcik said...

Masih berkelana, ya? :)

azman JINKAMEN said...

JD
heran jugok, ramai yang macam tuh..kemungkinan letih sangat kot sebab tu tak melayan dan ramah ngan customer..tapi kebanyakkan peniaga orang melayu le..

kakcik
macam tu lah kakcik...perabiskan kerje tahun lepas...minggu ni last la..pastu dok opis jek laa :)

AzMask said...

Banyak2 ikan bakar yang sedap dengan tekak ku ini... di Kuala Perlis. Memang daku tak kan jemu... Terasa nak pergi lagi pada besday ku nanti................................

@cu SaYaNg said...

sedap nye ikan bakar tu..terliur nye..

Cik SHiNJU said...

Lenkali toksoh gi makan dah situ..
Ade ke patut kemas meja time org tgh makan...gitu gaya nok berniaga..cit!

Miecyber said...

Hari yang panjang....
Payung LED

jinkamen said...

AzMask
hehehe...nanti besday yekk

@cu Sayang
mulanye fikir macam tu gak cik acu kemudian dah rasa baru tau :)

Cik SHiNJU
yup..lain kali koi taknok gi doh kecuali ade orang nak belanje koi jek..hehehe

Miecyber
panjang dan meletihkan ..nak buat gone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...