Followers

07 February, 2011

SOS yang Expired

Tadi sarapan di gerai nasik goreng di lorong kat JRC
makan  nasik goreng ayam (atau nasik ayam goreng?)
Seperti biasa la,
bila makan camnih mesti aku mintak cili sos
maka dapatlah cilisos camnih
maka aku teruslah curah di piring kecik yang ku letak ayam
selalunya ayam tu terus letak dalam nasi
tapi setelah memicit botol isian sos tersebut\
yang keluar bukannya kaler merah cili
tetapi kaler seakan pink/merah+putih
yarghhh....
terus aku memanggil tokey kedai tersebut

akak nampak tak apa ni?
sori dik...tak boleh makan dah sos ni..nanti tukar baru..
dah tak boleh makan apsal letak kat meja makan nih..
maaflah dik, diorang nih tak ganti sos ni..dah expired dah ni
saya nak akak ambil balik ayam ni..ganti ayam baru..pastu saya nak cili sos dalam botol punya..bukan botol isian semula ni..
ok..ok..dik..akak mintak maaf noo...

maka aku dapatlah ayam dan botol sos baru...terfikir lak..bila laa last diorang basuh dan tukar sos dalam botol isian semula tuh...ntah ntah main topup jek tanpa membuang sisa sisa sos lama dalam tuh...lepas ni tobat laa tak makan sos dalam botol isian tuh..

14 comments:

Jejaka Desa said...

Koi tak minat nok namboh sos2 ni.Tapi tak terpikir pulok pasey sos basi ni

AzMask said...

nasib baik tak termakan sos tu.. kalo tidak nayer jek sakit perut.

JiNkaMen said...

JD
sos dah expired wehh..sib baik selera makan tetap ada tadi hehehe

AzMasK
kale letok dalam nasik tadi memang takleh makah doh...sib baik letak dalam piring ayam goreng tuh

Cik SHiNJU said...

Salam...

Binawe punye tokey kedai...
kala sakit perut pelanggan nt deme nk
tanggung ke kos rawatan...nak meniaga sgt ketnye x jaga kualiti..

cikceriacorner said...

nasib baik xmakan..alamatnye terkena keracunanan la plak..

JiNkaMen said...

Cik SHiNJU
wsalam..tu nasib baik perasan, kalau tak memang lepas dalam perut dah :)
agak agak sos yang kita selalu letak masa kat kedai makan tu bersih ke tak yek?

cikceriacorner
itulah pasal..sib baik..kalau idak MC lar ari ni hehehe

Eri-chan said...

mak aii..geli tekak den baca je baru blm tgk..aiyy

jinkamen said...

Eri-chan
hahaha..pasni jangan guna sos dalam botol isian ni dah yekk..hehehe

beautiful_rose said...

tu lah susah nak percaya kan.byk kedai selalu guna botol sos isian semula mcm tuh.tak tau diaorg basuh ke tak masa topup.

tapi,jangan percaya juga pada botol sos biasa,sebab ada kemugkinan juga isi dlm botol tu ti topup semula.dan ada juga yang di campur .seram lah.

Miecyber said...

Memang banyak perkara yang boleh kita curigakan semasa makan di kedai makan...

Kenalah kita hati hati sokmo...


Wajah dan tubuh menjadi bersisik

Safee Sali sertai kelab Pelita Jaya

azieazah said...

Ye lahh..

ini suatu peringatan dan tauladan yg baik. Sebab perkara macam ni jarang kita terfikir, kan?

Ada orang bila dah hadap makanan, tak fikir pun apa di sebalik botol yang warna camtu..

Makan Sakan-Sakan: Aku Puas Hati Benda Lain...

anntaj said...

kesian u...
i hari tu telur lalat...
pasni kena bawak sos sendiri...

azman JINKAMEN said...

beautiful_rose
tu ar..tapi kalau botol sos tu kita leh nampak kaler dia...kalau isian semula tu tak nampak...apa pon kene hati2 gak kan :)

Miecyber
ye la aok...kene hati hati sokmo..kale dah lepas ke perut tu kira rezeki laa..hehehe..penyakit tu kan dari ALLAH ..:)

aziezah
betul tuh..bukan kata orang lain, saya pon sama..cume tak pernah lupe baca bismiLAH lagik..pastu bedal hehehe

anntaj
hahaha..bawak sos sendri ek..sos dalam pek macam kfc tu bagi ok jugak tuh...

@cu SaYaNg said...

eeee....geli nye..siap bertukar kaler dah tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...