Followers

26 May, 2014

1st time

Hari ni saja saja ke mahkamah ...nak tau camner mahkamah bersidang..ternyata macam dalam tv rupanya. ..pesalah akan ditanya bertalu talu soalan yg berputar belit sehingga kita yg mendengarkannya pon rasa macam ntah apa apa..manakala si peguam bela akan habis habisan membela yg didakwa..huhuhu. Tapi itulah caranya mahkamah berfungsi...hehehe

8 comments:

Cikgu Norazimah said...

CN pun tak pernah masuk mahkamah..hehe

sukaxplo said...

CN

mmg macam tengok teater ajek..hihihi

Jari Manis said...

takut pulak bila dgr bab2 mahkamah ni...tempat penentuan bersalah atau tidak..kekadang tidak bersalah di di jatuh hukum bersalah apabila salah menjawab soalan yg putar belit tu...takutnya..

Eh..Pok Cik..buat apa ke mahkamah tu..biasa saudara terdokek jo boleh masuk...best kan dpt pengalaman baru..mahkamah syariah ke majistret ni hiksss

sukaxplo said...

JM

Sapa sapa jek boleh masuk Jm pon boleh asalkan mengikut protokol..huhuhu..ni mahkamah majistret. Nanti nak masuk mahkamah syariah pulok . Bokeh dengar secara langsung kes2 ni. Bokeh insaf. Ada yg menangis teresak2 bila dibacaka kes.. ada yg mak bapak bawak baby lafi temankan anak remaja kene kes dadah

Mak Su said...

mengerikan huhu hu hu

sukaxplo said...

Mak Su

sesekali sebak juga bilamana tertengok sorang ayah kene gari dengan pesalah yg lain dikandang persalah..berlinang mata isteri & anak anaknye...

Myra Jay said...

Okla ada pengalaman masuk mahkamah..
Dapat rasai suasana di sana

sukaxplo said...

MJ

1st time saya masuk mcm2 dapat dilihat...ada masa MJ pon boleh..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...