Followers

19 May, 2014

Ikutkan sangat hati

Pukul 7.20 sampai ke pintu pagar sekolah. hantar Adam. selepas lambai² kat Adam hingga 'tak nampak dah'. aku pon terus naik motor. Tiba-tiba, dengar budak nangis². toleh ke belakang , ada sorang dengan ayahnye menangis² menghala ke pintu pagar sekolah. Rasanya darjah 1 kott..biasalah budak kann.. 


Ini hanya lakonan sahaja 

Tapi yang tak ku sangka, ayahnya menarik² 'sideburn' anaknya tuh. tarik dan bawak ke keretanya semula..marah sangat ayahnye tuhh...ermmm nak jek aku tegor..nak bagitau 'biasalah bangg..pujuk² laaa diaa'..tapi kan kita lak kena 'sound' lak...anak akooo ikut akoo arr..bertumbuk la pulokk karang..huhuhhu

Terus ku ingat sewaktu Adam tak mahu masuk ke sekolah dulo dulo. dia nak ke 7E. Aku yg jenis panas baran ni pon cuba fikir rasional walau rasa gak nak marah² tapi aku fikir, mungkin dia nak beli minuman atau makanan untuknya..walau 'time' dah kene masuk sekolah aku mintak kebenaran cikgu yg jaga pintu pagar sekejap untuk bawak Adam ke 7E. bukan apa..biar kita fikir positif jangan Negatif la...ikutkan sangat perasaaan susah jugak..

sedih oo bila nampak budak diperlakukan macam tuh!sob sob sob

pengenalan 'sideburn' orang melayu panggil apa yek ako tak tau hehehe

2 comments:

Cikgu Norazimah said...

mencabarnyer la kalau anak takmo gi skolah ;)

sukaxplo said...

salam cikgu

hehehe..cikgu lagi tau nih..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...