Followers

11 July, 2014

Backpack: setapak~subang

Masa sahur pagi tadi wife cakap tak sihat dan tak tidur dari malam tadi. Risaukan dirinya nak drive, aku sanggup hantar dia ke opis. Call opis standby cakap tak dapat kerja pagi ni..cuma masuk duty petang. Memandangkan kawasan saujana nintakde bas masuk dari kl..aku cadangkan wife drive sampai subang memandangkan aku nak hantar Adam ke sekolah kat SB dan akan tinggalkan motor di sana..di kawasan rumah lama aku..
harga tambang dari DK ke SB

Lepas hantar adam ke sekolah..tunggu wife sampai hantar barang n pakaian sekolah agama Adam utk sesi petang di rumah 'transit'..tinggalkan motor disana dan terus jadi drivers bawa wige ke opisnya di setapak.
Sampai di setapak, wife turunkan aku di stesen LRT taman melati..dari sana naik.LRT sampai ke stesen LRT universiti kerinchi..tunggu bas Rapid KL no U81...dan bas itu harungi jammed pagi satu jam sampai ke subang bestari. Dari SB terus balik ke rumah di SU untuk settlekan kerja pendobian...
Utk menggunakan khidmat LRT dan Bas Rapid lebih bagus kiranya kita ada menggunakan kad TnG atau kalau selalu perkhidmatannya disyorkan kad MyRapid Card.  Bagi aku yg jenis memang suka simpan pelbagai kad nih teruja utk memiliki kad MRC tuh huhuhu maka, aku belilah satu kad dgn harga MYR10 (MYR5 harga kad, MYR5 harga dlm tuh)..padahal dah ada TnG card dan dalam NRIC pon ada nilai TnG MYR50 lagi..saja...bukan guna pon
Sebahagian kad² yg ada dalam dompet..kt rumah banyak lagi sampai takde tempat nak letak

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...