Followers

22 July, 2014

Kasihan

Otw nak ke tempat kerja (malam) ni tadi, singgah kejap kt kedai Speed99 belikan berus lukisan yg Adam pesan. Sewaktu beratur utk bayar belian, sorang budak kecik berumur 3 tahun (kot) dgn ibunya berada barisan depan sekali dan aku org yg ke 4. Sehabis ibunya membayar, anak keciknya itu mengambil snek coklat 'kekberi' tapi ibunya melarang. Anaknya menangis2 hendakkan snek coklat tuh, agaknya ibu tu rasa malu sebab ramai org memandangnya, terus menarik kasar lengan anaknya sampai tercampak snek yg diaorang. Anaknya melalak. Aku amat marah tapi diam, aku memerhati mereka berjalan keluar menuju ke motor, ayahnya tunggu diatas motor. Sesampai aku di cashier, aku capai 'kitkat' tujuan nak bagi kt budak tuh. Cashier pulak buat leceh daaa...ambil masa pulak mengira n bergurau dgn partnernya. Dah settle, kluar dari speed 99, mencari2 budak ngan ibunya tuh...diorang dah takde...

Maka pagi karang, bersahurlah aku ngan kitkat.....

2 comments:

aizamia3 said...

eemm.. kesian kat budak tapi kita tak tau mungkin duit yang ada dalam tangan masa tu ckup2 je untuk barang yang dibeli.. :(

sukaxplo said...

Aizamia3
betul tuh...sbb tu saya fikir yg baik2 aje...sbb mungkin kita juga pernah berkelakuan macam tuh dulu..dan kita faham situasinya...thanx melawat blog hamba...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...